Serviciul Asistență Maternală este un compartiment în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială si Protectiei Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului și este condus de un șef serviciu.
Atribuţii:
A) Atribuţii cu privire la atestarea şi monitorizarea activităţii asistentului maternal :
- Oferă informaţii cu privire la condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a putea fi atestată ca asistent maternal, etapele procedurii de evaluare a acesteia şi actele necesare pentru întocmirea dosarului;
- Recrutează/identifică şi evaluează persoanele care doresc să devină asistenţi maternali în cadrul reţelei locale organizate de către instituţie;
- Organizează cursuri de pregătire-formare iniţială a persoanelor evaluate şi selectate, care urmează să fie atestate ca asistenţi maternali;
- Întocmeşte raportul final de evaluare a capacității solicitantului de a deveni asistent maternal;
- Întocmeşte dosarul, preia cererea de eliberare a atestatului de asistent maternal şi prezintă în cadrul Comisiei pentru Protecţia Copilului sector 3 dosarul cu propunerea de atestare a persoanei evaluate pentru profesia de asistent maternal;
- Asigură asistentului maternal angajat al instituţiei sprijin profesional, informaţii şi consiliere pentru o îngrijire de calitate a copilului plasat;
- Monitorizează activitatea asistentului maternal prin vizite la domiciliu, efectuate de asistentul social, psiholog, desemnați în acest sens;
- Evaluează anual activitatea fiecărui asistent maternal angajat al instituţiei și întocmește raportul de evaluare anuală;
- Realizează la fiecare doi ani evaluarea activității desfășurate de asistentul maternal și prezintă rezultatul evaluării, printr-un raport, Comisiei pentru Protecția Copilului spre avizarea atestatului;
- Întocmeşte anual fişa de evaluare a activităţii asistentului maternal şi propune cursuri de formare profesională continuă, în funcţie de nevoile identificate;
- În cazul în care asistentul maternal nu îşi îndeplineşte obligaţiile cuprinse în fişa postului și în Contractul Individual de Muncă, conform legislației în vigoare, întocmeşte raportul privind retragerea/suspendarea atestatului asistentului maternal şi înaintează dosarul Comisiei pentru Protecţia Copilului;
- Încarcă documentele specifice activității în Platforma SINA;
- Administrează contul instituției pentru platforma Punctul de Contact Unic electronic și răspunde în timp util solicitărilor transmise prin intermediul acestei platforme.
B) Atribuţii cu privire la copilul faţă de care se va dispune/s-a dispus o măsură de protecţie specială la asistentul maternal:
- Pentru fiecare copil care va fi plasat la un asistent maternal se va desemna un manager de caz care va asigura respectarea drepturilor acestuia, îngrijirea adecvată, protecţia şi dezvoltarea sa, precum şi atingerea obiectivelor prevăzute în planul individualizat de protecţie;
- Asigură informarea în scris a asistentului maternal cu privire la drepturile şi obligaţiile legale ce îi revin acestuia cu privire la persoana copilului pe durata măsurii de protecţie și întocmește Convenția de Plasament pentru copil (în care se înscriu atribuțiile concrete ale asistentului maternal);
- Se deplasează la domiciliul asistentului maternal și al copilului în vederea monitorizării evoluției acestuia din urmă și întocmește raportul de monitorizare;
- Stabilește împreună cu ceilalți membri ai echipei multidisciplinare întâlnirea trimestrială și întocmește procesul-verbal de întâlnire;
- Întocmește Planul Individualizat de Protecție pentru copilul plasat la asistent maternal și urmărește îndeplinirea obiectivelor acestuia;
- Efectuează anchete sociale la domiciliul părinţilor sau rudelor până la gradul IV inclusiv, redactează rapoartele de anchetă socială;
- Trimestrial, întocmește Raportul privind dezvoltarea fizică, mentală, spirituală, morală sau socială și a modului în care este îngrijit copilul plasat cu măsură de protecție specială-plasament la asistent maternal;
- Elaborează programele de intervenţie specifică, în funcţie de obiectivele stabilite în planul individualizat de protecţie şi nevoile copilului;
- Asigură menținerea relațiilor dintre copil și familia naturală/extinsă, acordă sprijin, consiliere de specialitate în vederea reintegrării/integrării în familia naturală;
- Se deplasează în vederea monitorizării situației copilului/tânărului, după încetarea măsurii de protecție a tinerilor/reintegrării copilului în familie, întocmește raportul de monitorizare;
- Întocmește raportarea trimestrială către Agenția Națională de Plăți și Inspecție Socială privind evoluția copilului plasat la asistent maternal și a cheltuielilor efectuate din suma alocată copilului (alocația de plasament).
C) Alte atribuţii:
- Colaborează cu celelalte compartimente sau servicii din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin;
- Colaborează cu celelalte instituții și răspunde solicitărilor venite din parte acestora;
- Instruiește personalului din subordine privind procedurile operaționale pe serviciu, conform standardelor și legislației în vigoare;
- Încarcă documentele specifice activității în Platforma SINA;
- Colaborează cu instituţiile medicale contractate pentru efectuarea analizelor medicale ale asistenţilor maternali în vederea programării şi preluării rezultatelor investigaţiilor medicale conform Legii nr. 319/2006 a securităţii şi sănătăţii în muncă, actualizată, H.G. nr. 355/2007 privind supravegherea sănătăţii lucrătorilor, actualizată;
- Întocmeşte documentația specifică serviciului pentru buna desfășurare a activității;
- Colaborează cu organizaţiile non-guvernamentale pentru desfăşurarea unor activităţi instructiv-educative, sportive, de dezvoltare personală, etc., în beneficiul copiilor plasaţi la asistent maternal profesionist.
Beneficiarii:
Copiii pentru care a fost dispusă o masură de protecţie specială la asistent maternal, conform Legii nr. 272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, cu modificări și completări ulterioare.
Coordonate de contact:
Şef serviciu: Izabella-Steliana Petru
Tel: 0372.126.100, interior 366, 368 sau 0371.523.344 sau 0371.523.343.
Fax: 0372.126.101
Adresa: Str. Vasile Lucaciu, nr. 34, Sector 3
E-mail: office@dgaspc3.ro sau asistentamaternala@dgaspc3.ro .
Programul de lucru cu publicul:
Luni – Joi: 09.00 – 15.00