Serviciul Plasament Familial este un compartiment în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcţiei pentru Protecţia Drepturilor Copilului, este condus de un șef birou și are următoarele atribuţii:
- Evaluează garanţiile morale şi materiale ale familiilor/persoanelor care doresc să ia în plasament un copil pentru care se impune dispunerea unei măsuri de protecţie specială;
- Evaluează psihologic şi social copilul pentru care nu s-a putut realiza prevenirea separării de familia naturală şi urmează să se dispună o măsură de protecţie;
- Întocmeşte dosarul familiei/persoanei care doreşte să ia în plasament un copil şi îl înaintează Serviciului Management de Caz, în vederea dispunerii unei măsuri de protecţie specială la familia său persoana respectivă;
- Monitorizează evoluţia copilului faţă de care s-a dispus măsura de protecţie plasament la familie/persoană, întocmind rapoarte pe care le înaintează managerului de caz;
- Monitorizează evoluţia copilului căruia i s-a numit un tutore, întocmind rapoarte periodice care vor fi transmise către Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile Ord. Nr. 1733/2015;
- Monitorizează evoluţia copilului aflat în plasament la persoană / familie, întocmind rapoarte periodice care vor fi transmise către Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile Ord. Nr. 1733/2015;
- Acordă sprijin, consiliere de specialitate şi îndrumă familia naturală, familia/persoana de plasament, tutorele şi copilul către alte servicii, în funcţie de nevoile identificate ale acestora, în vederea susţinerii acestora şi a funcţionării armonioase;
- Evaluează copilul şi familia în vederea planificării procesului de reintegrare/integrare a copilului care beneficiază de măsura plasamentului la familie/persoană în vederea reintegrării/integrării în familia naturală;
- Consiliază social şi psihologic familia şi copilul, îndrumă către Serviciul Juridic din DGASPC sector 3 în vederea acordării consilierii de specialitate pentru copilul care beneficiază de măsura plasamentului la familie/persoană, în vederea reintegrării/integrării în familia naturală;
- Consiliază social şi psihologic familia şi copilul, îndrumă către Serviciul Juridic din DGASPC sector 3 în vederea acordării consilierii de specialitate pentru familia naturală, în vederea reintegrării/integrării copilului în familie;
- Consiliază social şi psihologic familia şi copilul, îndrumă către Serviciul Juridic din DGASPC sector 3 în vederea acordării consilierii de specialitate a persoanelor importante pentru copil în vederea sprijinirii acestuia în procesul de reintegrare în familie;
- Elaborează şi implementează programele de intervenţie specifică conform obiectivelor din PIP-uri;
- Monitorizează implementarea programelor de intervenţie specifică şi transmite rapoartele periodice de monitorizare Serviciului Management de Caz (managerului de caz);
- Acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
- Întocmeşte documentaţia necesară în vederea reintegrării/integrării copilului în familia naturală şi o transmite Serviciului Management de Caz;
- Colaborează cu Serviciul Management de Caz pe toată durata măsurii de protecţie, în vederea atingerii obiectivului final al PIP;
- Pregăteşte copiii/tinerii care beneficiază de măsura plasamentului la familie/persoană pentru însuşirea deprinderilor de viaţă independentă;
- Consiliază social şi psihologic tinerii, pentru care obiectivul final al PIP este integrarea socio-profesională, privind achiziţiile şi informaţiile necesare unei vieţi independente;
Beneficiari:
- copiii pentru care a fost dispusă măsura plasamentului la familie/ persoană;
- tinerii cu vârsta de pană la 26 ani care urmează cursuri şcolare, forma de învăţământ la zi şi pentru care s-a menţinut măsura plasamentului la o familie/ persoană;
- familiile/ persoanele care au în plasament copii;
- familiile/ persoanele care doresc să ia copii în plasament;
Coordonate de contact:
Tel: 0372.126.100 interior 389
Fax:0372.126.101
Adresa: Str. Vasile Lucaciu nr.34. sector 3
E-mail: office@dgaspc3.ro
Programul de lucru cu publicul:
Luni-Joi : 09.00-15.00
Lista cu actele necesare pentru evaluarea familiilor/ persoanelor care doresc să ia
copii în plasament:
1. actele de identitate ale solicitanților(B.I. sau C.I.) copie și original
2 certificate de naștere ale solicitanților copie și original
2. certificat de căsătorie copie și original
3. sentința de divorț( după caz) copie și original
4. certificat de deces soț/ soție (după caz) copie și original
5. contract locuintă (act de proprietate, contract de închiriere, act de vânzare
cumpărare, act de construcție, certificat de moștenitor, etc. ) copie și original
6. certificate de cazier solicitanți
7. adeverințe medicale solicitanți, cu mențiunea apt îngrijire copil
8. adeverințe de venit solicitanți/ cupoane de pensie
9. recomandări/ caracterizări de la prieteni, vecini, colegi de la locul de muncă
Se mai cer și următoarele acte pentru alte persoane (sau copii) cu care
locuiește familia/persoana solicitantă:
1. copii după certificatele de naștere/ actele de identitate
2. adeverințe medicale din care să reiasă dacă suferă sau nu de boli infecto
contagioase sau boli psihice
3. certificate de cazier judiciar pentru majori
4. adeverințe de la școală/ gradință
După caz se mai cer și alte acte. Actele vor fi depuse după discuţiile iniţiale avute cu reprezentanţii serviciului.