Centrul de Sprijin pentru Prevenirea Abandonului este un compartiment în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului și este condus de un șef centru.
Atribuții:
- oferă servicii și prestații financiare elevilor, cu vârsta între 6-18 ani, venind în sprijinul familiei, în vederea prevenirii abandonului şcolar;
- complementar, pe lângă activitatea desfășurată de către consilierii școlari, asigură consilierea psiho-socială a copilului/ familiei/ reprezentantului legal în vederea prevenirii abandonului școlar/ scăderea ratei absenteismului;
- efectuează deplasări la domiciliul copilului/ copiilor pentru care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, sector 3 a fost sesizată că s-ar afla în risc de abandon școlar;
- efectuează deplasări la unitățile de învățământ, situate pe raza sectorului 3, și colaborează cu reprezentanții acestora pentru identificarea celor mai bune măsuri în vederea prevenirii abandonului școlar/ scăderea ratei absenteismului;
- iniţiază şi desfăşoară programe şi parteneriate de reinserţie socială/ reintegrare şcolară pentru copii;
- se implică/colaborează în programe comune cu ONG-urile partenere ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 privind oferirea de servicii de dezvoltare a abilităţilor parentale;
- prezintă Comisiei de Acordare a ajutoarelor de urgenţă şi a prestaţiilor excepţionale propunerea privind acordarea de prestaţii excepţionale;
- întreprinde demersurile necesare şi colaborează cu celelalte servicii din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 sau alte instituţii, în vederea implementării prevederilor planului de servicii privind acordarea prestaţiilor excepţionale pentru copii/ plata contribuției zilnice în grădinițe și creșe;
- asigură derularea activităților de monitorizare (pe o perioadă de 3 luni), după data de acordare, a beneficiarilor de prestații financiare și de plata contribuției zilnice în grădinițe și creșe;
- monitorizează implementarea planului de servicii și înaintează rapoartele de monitorizare Serviciului management de Caz pentru copiii/ tinerii cărora le-a încetat măsura de protecție specială;
- asigură monitorizarea evoluției copilului care a săvârșit o faptă de natură penală și care nu răspunde penal, față de care s-a dispus supravegherea specializată, atât pe perioada, cât și după încetarea măsurii de protecție specială, întocmind rapoarte ce sunt înaintate managerului de caz;
- acordă sprijin, consiliere de specialitate, precum și facilitează accesul familiei naturale, familiei/ persoanei de plasament, tutorelui și copilului la alte servicii, în funcție de nevoile identificate, în vederea susținerii acestora și pentru a asigura reintegrarea socială a copiilor care au săvârșit o faptă de natură penală și care nu răspund penal, precum și a celor cu probleme psiho-comportamentale;
- distribuie lapte praf în cadrul Programului PN V.I. Intervenția 1 – „Profilaxia distrofiei la copiii cu vârsta cuprinsă între 0-12 luni, care nu beneficiază de lapte matern, prin administrare de lapte praf”, derulat de Ministerului Sănătății și Ministerului Administrației și Internelor, conform Legii nr. 321/2001 și a Ordinului 1253/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 321/2001;
- monitorizează și întocmește rapoarte privind situația copiilor care beneficiază de măsura protecției temporare (stabilită în baza prevederilor Legii nr. 122/2006, cu modificările și completările ulterioare), pe perioada șederii în România;
- monitorizează și întocmește raportul de anchetă socială pentru copiii cu părinți plecați în străinătate, în conformitate cu prevederile art. 7, alin.(1) din Ordinul ANPDC nr.219/2006 privind activitățile de identificare, intervenție și monitorizare a copiilor care sunt lipsiți de îngrijirea părinților pe perioada în care aceștia se află la muncă în străinătate;
- sprijină şi asistă părinţii în identificarea unui loc de muncă sau a unui curs de calificare/şcolarizare, colaborând cu instituțiile abilitate (ANOFM);
- asigură la nivelul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 derularea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD).
Coordonate de contact:
Şef centru: Ana-Maria Papancea
Adresa: Str. Parfumului nr. 2-4, sector 3
Tel: 0372.126.100 interior 311
Tel: 0737 799 554
E-mail: office@dgaspc3.ro