Centrul de Sprijin pentru Prevenirea Abandonului este un compartiment în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului și este condus de un șef centru.
Atribuții:
- efectuează deplasări la domiciliul copilului/ copiilor pentru care Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 a fost sesizată că s-ar afla în risc de abandon școlar;
- efectuează deplasări la unitățile de învățământ, situate pe raza sectorului 3, și colaborează cu reprezentanții acestora pentru identificarea celor mai bune măsuri în vederea prevenirii abandonului școlar/ scăderea ratei absenteismului;
- complementar, pe lângă activitatea desfășurată de către consilierii școlari, asigură consilierea psiho-socială a copilului/ familiei/ reprezentantului legal în vederea prevenirii abandonului școlar/scăderea ratei absenteismului;
- iniţiază şi desfăşoară programe şi parteneriate de reinserţie socială/reintegrare şcolară pentru copii;
- se implică/colaborează în programe comune cu ONG-urile partenere ale Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 privind oferirea de servicii de dezvoltare a abilităţilor parentale;
- iniţiază şi derulează colaborări cu ALOFM Sector 3 în vederea identificării unor locuri de muncă corespunzătoare calificărilor părinţilor;
- sprijină şi asistă părinţii în identificarea unui loc de muncă sau a unui curs de calificare/şcolarizare, colaborând cu instituțiile abilitate (ANOFM);
- prezintă Comisiei de Acordare a ajutoarelor de urgenţă şi a prestaţiilor excepţionale propunerea privind acordarea de prestaţii excepţionale;
- întreprinde demersurile necesare şi colaborează cu celelalte servicii din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3 sau alte instituţii, în vederea implementării prevederilor planului de servicii privind acordarea prestaţiilor excepţionale pentru copii/plata contribuției zilnice în grădinițe și creșe;
- asigură derularea activităţilor de monitorizare în cazul în care copilul care beneficiază de plată grădiniță nu frecventează cursurile minim 30 de zile, consecutiv;
- asigură derularea activităților de monitorizare (pe o perioadă de 3 luni), după data de acordare, a beneficiarilor de prestații financiare și de plata contribuției zilnice în grădinițe și creșe;
- monitorizează implementarea planului de servicii și înaintează rapoartele de monitorizare Serviciului Management de Caz pentru copiii/tinerii cărora le-a încetat măsura de protecție specială;
- asigură monitorizarea evoluției copilului care a săvârșit o faptă de natură penală și care nu răspunde penal, față de care s-a dispus supravegherea specializată, atât pe perioada, cât și după încetarea măsurii de protecție specială, întocmind rapoarte ce sunt înaintate managerului de caz;
- acordă sprijin, consiliere de specialitate, precum și facilitează accesul familiei naturale, familiei/ persoanei de plasament, tutorelui și copilului la alte servicii, în funcție de nevoile identificate, în vederea susținerii acestora și pentru a asigura reintegrarea socială a copiilor care au săvârșit o faptă de natură penală și care nu răspund penal, precum și a celor cu probleme psiho-comportamentale;
- face demersuri și întocmește documentația necesară în vederea oferirii de sprijin financiar pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru cuplurile mamă-nou-născut conform Ordonanței de Urgență nr. 34/11.04.2024, privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cuplu mamă-nou-născut cele mai defavorizate, care beneficiază de sprijin material pe bază de tichete sociale pe suport electronic pentru nou-născuți acordate din fonduri externe nerambursabile, unele măsuri de distribuire a acestora, precum și cadrul legal privind eligibilitatea acestor cupluri mamă-nou-născut;
- distribuie lapte praf în cadrul Programului PN V.I.Intervenţia 1 –“Profilaxia distrofiei la copiii cu vârsta cuprinsă între 0-12 luni, care nu beneficiază de lapte matern prin administrare de lapte praf” derulat de Ministerul Sănătăţii conform Legii 321/2001 şi Ordinului 1253/2006 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.321/2001, a Ministerului Sănătăţii şi Ministerul Administraţiei şi Internelor.
Coordonate de contact:
Coordonator: Mihaela – Dorina Olaru
Adresa: Str. Vasile Lucaciu, nr. 34, Sector 3;
Tel: 0372.126.100, interior 311; Tel: 0737 799 554;
E-mail: office@dgaspc3.ro