Complexul de Servicii „Casa Noastră” este un compartiment în cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecției Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului, este condus de un șef centru si este structurat pe doua componente:
- Centrul de Primire în Regim de Urgență;
- Componenta de Tip Rezidențial.
Centrul de Primire în Regim de Urgență funcționează în imobilul situat în strada Rotundă, nr. 2, Sector 3, București, are o capacitate de 18 locuri și are următoarele atribuții:
- În cadrul componentei de Plasament în Regim de Urgență se asigură, copiilor cu vârste între 7 ani și 18 ani, pentru care s-a solicitat prin Ordonanță Președențială Plasamentul în Regim de Urgență sau dispunerea măsurii de protecție specială – Plasament în Regim de Urgență emisă de către Directorul General al D.G.A.S.P.C. Sector 3, găzduire, îngrijire, asistență medicală primară, educație nonformală, sprijin emoțional și consiliere, în scopul pregătirii reintegrării în familie sau în vederea dispunerii unei alte măsuri de protecție;
- Asigură copilului un mediu sigur unde să fie protejat de agresor de la data emiterii dispoziției de plasament în regim de urgență;
- Împreună cu managerul de caz elaborează planul individualizat de protecție;
- Elaborează programele de intervenție specifică, în colaborare cu managerii de caz, în funcție de obiectivele stabilite în planul individualizat de protecție și nevoile copilului;
- Programele de intervenție specifică sunt întocmite de către responsabilii de P.I.S. – uri (educator, cadru medical, inspector de specialitate, psiholog, etc.);
- Implementează programele de intervenție specifică și întocmește rapoarte pe care le transmite managerului de caz;
- Șeful centrului întocmește metodologia de lucru împreună cu echipa pluridisciplinară beneficiind de îndrumare metodologică din partea Serviciului Managementului Calității Serviciilor Sociale – Corp Control;
- Colaborează cu celelalte servicii comunitare pentru asistența copiilor și familiilor lor, inclusiv profesioniști din domeniu;
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul DGASPC sector 3, în vederea îndeplinirii atribuțiilor ce le revin;
- Personalul din cadrul complexului de servicii asiguraă confidențialitatea lucrărilor și informațiilor și răspunde pentru modul de îndeplinire a sarcinilor în fața superiorilor;
- Asigură participarea copiilor la activități educaționale, de petrecere a timpului liber, recreere și socializare contribuind astfel la dezvoltarea fizică, cognitivă, socială și emoțională;
- Asigură tuturor copiilor, fără discriminare, acces atât la serviciile adăpostului, cât și la serviciile comunitare în baza planului de servicii întocmit.
Componenta de tip rezidențial funcționează în trei apartamente de tip familial, are o capacitate de 18 locuri și are următoarele atribuții:
- Asigură găzduire, îngrijire, asistență medicală primară, educație nonformală, sprijin emoțional și consiliere în scopul pregătirii reintegrării în familie sau integrării socio- profesionale pentru copiii față de care s-a dispus o măsură de protecție specială în apartamentele de tip familial;
- Elaborează programele de intervenție specifică, în colaborare cu managerii de caz, în funcție de obiectivele stabilite în planul individualizat de protecție și nevoile copilului. Programele de intervenție specifică sunt întocmite de către responsabilii de P.I.S. – uri (educator, cadru medical, inspector de specialitate, psiholog, etc.);
- Asigură implementarea programelor de intervenție specifică și întocmește rapoarte pe care le transmite managerului de caz;
- Monitorizează implementarea programului de intervenție specifică pentru reintegrare familială și transmite rapoartele periodice de monitorizare managerului de caz;
- Acordă sprijin, consiliere de specialitate și facilitează, accesul familiei naturale, altor persoane importante pentru copil și copilului la alte servicii, în funcție de nevoile identificate;
- Acordă asistență și sprijin părinților copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul sau familial;
- Evaluează copilul și familia în vederea planificării procesului de reintegrare a copilului protejat în apartamente, în familia naturală;
- Pregătește copilul protejat în apartamentele de tip familial, în vederea reintegrării în familia naturală;
- Pregătește familia naturală în vederea reintegrării copilului în familie;
- Pregătește persoanele importante pentru copil pentru a sprijini copilul în procesul de reintegrare în familie;
- Efectueazaă demersuri pentru obținerea actelor de identitate pentru copiii care beneficiază de o măsură de protecție în apartamentele de tip familial;
- Reprezintă copiii din apartamentele de tip familial în relația cu școala, medicul de familie, poliția, etc.;
- Întocmește documentația necesară în vederea reintegrării copilului în familia naturală și o transmite managerului de caz;
- Colaborează cu Serviciul Managementului de Caz pe toată durata procesului de acordare a serviciilor și reintegrare a copilului în familia naturală;
- Dezvoltă programe pentru copiii din apartamentele de tip familial, în care este implicată și comunitatea;
- Colaborează cu Serviciul Management de Caz în vederea întocmirii planului post servicii pentru copiii/tinerii cărora le-a încetat măsura de protecție specială;
- Monitorizează implementarea planului post servicii și înaintează rapoarte de monitorizare Serviciului Management de Caz;
- Propune Serviciului Management de Caz închiderea cazului.
În cadrul acestei componente functioneaza urmatoarele apartamente:
- “Brăduț” – capacitate 6 locuri;
- “Privighetoarea” – capacitate 6 locuri;
- “Arlechino” – capacitate 6 locuri.
Coordonate de contact:
Şef centru: Franciska Vaida
Adresa: Strada Rotundă, nr. 2, Sector 3, București
Tel/Fax: 021.341.19.69
E-mail: office@dgaspc3.ro