Complexul de Servicii ”Noi Orizonturi” are două componente, respectiv Centrul de Integrare Socio Profesională a tinerilor peste 18 ani și Centrul de Îngrijire în Apartamente de Tip Familial. Face parte din Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 și se subordonează Directorului Executiv al Direcției pentru Protecția Drepturilor Copilului, fiind condus de un șef complex.
Centrul de Integrare Socio Profesională a tinerilor peste 18 ani este un compartiment al Complexului de Servicii ”Noi Orizonturi” și are următoarele atribuții:
A) Atribuții în vederea integrării socio-profesionale a tinerilor cu capacitate deplină de exercițiu, care continuă studiile într-o formă de învățământ de zi și au solicitat să beneficieze în continuare de o măsură de protecție specială:
-
Aduce la îndeplinire hotărârile Comisiei prin care s-a dispus prelungirea măsurii de protecție specială acordată tinerilor, într-unul din apartamentele sociale (locuință temporară) ale centrului;
-
Desemnează pentru fiecare tânăr pentru care se menține măsura de protecție în cadrul serviciului un responsabil de caz care va asigura elaborarea și implementarea programelor de intervenție specifică;
-
Asigură un mediu de viață corespunzator dezvoltării fizice și psihice în cadrul apartamentelor sociale, pentru tinerii care au ca finalitate PIP integrarea socioprofesională și pentru care a fost prelungită măsura de protecție specială;
-
Monitorizează modul de implementare a programelor de intervenție specifică, pentru tinerii din cadrul apartamentelor sociale și transmite trimestrial, sau de câte ori este cazul, rapoarte managerului de caz;
-
Asigură autonomia fiecărei persoane, încurajează comunicarea interpersonală, educație privind sănătatea și igiena personală;
-
Asigură activitățile educativ-culturale și sociale ale tinerilor beneficiari ai programului;
-
Acordă următoarele tipuri de consiliere psihologică tinerilor din program: informațională, educațională, de dezvoltare personală, suportivă, vocațională;
-
Sprijină tinerii din evidența centrului în vederea asigurării continuității studiilor;
-
Sprijină tinerii în sensul dezvoltării aptitudinilor pentru prestarea activităților utile unei societăți în schimbare prin calificarea în diverse meserii;
-
Asigură continuarea etapelor formării deprinderilor de viață independentă, etape care au fost inițiate în cadrul serviciilor de tip rezidențial;
-
Participă, prin specialiștii centrului sau prin intermediul responsabilului de caz, la întâlnirile periodice organizate de managerul de caz;
-
Informează tinerii a căror măsură de protecție specială urmează să înceteze, că pot beneficia de ajutor de urgență pentru plata chiriei, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local sector 3, ca alternativă la locuința socială sau ca sprijin pentru prevenirea marginalizării sociale, dupa încheierea perioadei de rezidență în locuința temporară;
-
Elaborează împreună cu managerul de caz și beneficiarul proiectul planului personalizat de integrare socio-profesională pentru tinerii cărora urmează să le înceteze măsura de protecţie specială;
-
Raportează periodic managerului de caz situația locurilor disponibile din apartamente și participă la ședințele de caz care stabilesc apartamentul în care fiecare tânăr va locui temporar;
-
Se asigură, împreună cu managerul de caz, că fiecare tânăr care urmează să locuiască temporar în apartamentul centrului, a fost informat și a fost pregătit pentru aceasta etapă;
B) Atribuții în vederea integrării socio-profesionale a tinerilor care au dobândit capacitate deplină de exercitiu și au beneficiat de o măsură de protecție specială, dar care nu își continuă studiile și nu au posibilitatea revenirii în propria familie, confruntâdu-se cu riscul excluderii sociale:
-
Pentru fiecare tânăr va desemna o persoană de referință, care va întocmi dosarul și va prezenta propunerea Directorului General, în vederea emiterii dispoziției;
-
Întocmește contractul de servicii, în baza proiectului planului personalizat de integrare socio-profesională;
-
Elaborează împreună cu tânărul planul personalizat de integrare socio-profesională;
-
Consiliază profesional tinerii în vederea calificării în meserii actuale și pentru recalificarea celor care au o meserie, dar care nu este adecvată cererii de pe piața muncii;
-
Oferă suport în găsirea și păstrarea locului de muncă;
-
Susține activitățile dezvoltate în locuința temporară (apartamentele sociale) în care au posibilitatea exercitării autonomiei în toate aspectele vieții private (autogospodărire, folosirea timpului liber și a banilor personali, etc.);
-
Asigură accesul la informații privind oportunitățile referitoare la tineri, prin crearea și actualizarea bazelor de date;
-
Prezintă modele pozitive de referință din comunitate în ceea ce privește reușita în profesie, familie, etc;
-
Asigură suport pentru regăsirea și reconcilierea cu familia naturală;
-
Susține tinerii în scopul clarificării situației lor juridico-sociale;
-
Elaborează instrumente și materiale pentru identificarea și lucrul cu problemele tinerilor;
-
Organizează activități cultural-educative și de recreere cu tinerii beneficiari ai programului;
-
Desfășoară activități de socializare.
Beneficiarii:
Tinerii care provin din sistemul de protecție al DGASPC sector 3, cu vârsta cuprinsă între 18 și 26 ani.
Admisia în Centru:
-
Plasamentul tinerilor în serviciile de tip rezidenţial se realizează în urma dispunerii măsurii de protecţie specială de către Comisia pentru Protecția Copilului sau de către instanţa judecătorească, în baza propunerii formulată de specialiştii serviciilor: Serviciul Asistenţă Socială în Domeniul Protecţiei Drepturilor Copilului și Serviciul Management de Caz.
-
Admisia tinerilor în serviciile de tip rezidenţial se realizează prin dispoziția Directorului General al DGASPC Sector 3, în urma solicitării scrise formulate de către tânăr.
Capacitate: 30 de locuri
Coordonate de contact:
Şef complex: Calotă Gheorghe Marian
Adresa: Str. Răcari, nr. 16, bl. 44A, sc. A, parter, ap. 3, sector 3, București;
Tel: 0730.202.727;
E-mail: office@dgaspc3.ro
Centrul de Îngrijire în Apartamente de Tip Familial este un compartiment al Complexului de Servicii ”Noi Orizonturi” și are următoarele atribuții:
-
Asigură găzduire și îngrijire, dezvoltarea deprinderilor de viață independentă, consiliere școlară pentru copiii față de care s-a dispus o măsură de protecție specială în apartamentele de tip familial;
-
Elaborează programele de intervenție specifică, în colaborare cu managerii de caz, în funcție de obiectivele stabilite în planul individualizat de protecție și nevoile copilului. Programele de intervenție specifică sunt întocmite de către responsabilii de P.I.S.-uri (educator, cadru medical, asistent social, psiholog, etc.);
-
Asigură implementarea programelor de intervenție specifică și întocmește rapoarte care vor fi înaintate managerului de caz;
-
Acordă sprijin, consiliere de specialitate şi facilitează accesul familiei naturale, altor persoane importante pentru copil şi copilului la alte servicii, în funcţie de nevoile identificate;
-
Evaluează copilul şi familia în vederea planificării procesului de reintegrare/integrare a copilului care beneficiază de măsura plasamentului în centru în vederea reintegrării/integrării în familia naturală;
-
Pregăteşte copilul care beneficiază de măsura plasamentului în apartamentele de tip familial în vederea reintegrării/integrării în familia naturală;
-
Pregăteşte familia naturală în vederea reintegrării/integrării copilului în familie;
-
Pregăteşte persoanele importante pentru copil pentru a sprijini copilul în procesul de reintegrare în familie;
-
Monitorizează implementarea programului de intervenţie specifică pentru reintegrare/integrare şi transmite rapoartele periodice de monitorizare Serviciului Management de Caz (managerului de caz);
-
Face demersuri pentru obtinerea actelor de identitate pentru copiii care beneficiază de o măsură de protecție în apartamentele de tip familial;
-
Reprezintă copiii din apartamentele de tip familial în relația cu școala, medicul de familie, poliția;
-
Acordă asistenţă şi sprijin părinţilor copilului separat de familie, în vederea reintegrării în mediul său familial;
-
Întocmeşte documentaţia necesară în vederea reintegrării/integrării copilului în familia naturală şi o transmite Serviciului Management de Caz;
-
Colaborează cu Serviciul Management de Caz pe toată durata procesului de reintegrare/integrare a copilului în familia naturală;
-
Colaborează cu Serviciul Management de Caz în vederea întocmirii planului de servicii pentru copiii/tinerii cărora le-a încetat măsura de protecţie specială;
-
Monitorizează implementarea planului de servicii şi înaintează rapoarte de monitorizare Serviciului Management de Caz;
-
Propune Serviciului Management de Caz închiderea cazului;
-
Beneficiază de îndrumare metodologică din partea Serviciului Management de Caz;
-
Dezvoltă programe în care este implicată comunitatea, pentru copiii din apartamentele de tip familial;
-
Șeful complexului întocmește regulamentul de ordine interioară și proiectul instituțional și le prezintă spre aprobare Directorului General al instituției;
-
Șeful complexului întocmește metodologia de lucru, împreună cu echipa pluridisciplinară și Serviciul Managementul Calității Serviciilor Sociale.
Beneficiarii:
Copiii cu domiciliul pe raza sectorului 3 cu vârsta cuprinsă între 6 – 18 ani față de care comisia/instanța judecatorească a dispus o masură specială de protecție.
Admisia în Centru:
Plasamentul copiilor/tinerilor în serviciile de tip rezidenţial se realizează în urma dispunerii măsurii de protecţie specială de către Comisia pentru Protecția Copilului sau de către instanţa judecătorească, în baza propunerii formulată de specialiştii serviciilor: Serviciul Asistenţă Socială în Domeniul Protecţiei Drepturilor Copilului și Serviciul Management de Caz.
Capacitate: 98 de locuri
Coordonate de contact:
Şef complex: Calotă Gheorghe Marian
Adresa: Str. Onisifor Ghibu, nr. 8, bl.O 29, sc. 4, ap. 42, sector 3, București;
Tel: 0730.202.727;
E-mail: office@dgaspc3.ro