Complexul de Servicii „Noi Orizonturi” este un compartiment în cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3, se subordonează Directorului Executiv al Direcţiei pentru Protecţia Drepturilor Copilului și este condus de un șef centru.
Are o capacitate de 26 de locuri și îndeplinește următoarele atribuţii:
- Atribuţii în vederea integrării socio-profesionale a tinerilor cu capacitate deplină de exerciţiu, care continuă studiile într-o formă de învăţământ de zi şi au solicitat să beneficieze în continuare de o măsură de protecţie specială:
- Aduce la îndeplinire hotărârile Comisiei prin care s-a dispus prelungirea măsurii de protecţie specială acordată tinerilor, într-unul din apartamentele de tip familial (locuinţa temporară) ale serviciului;
- Desemnează pentru fiecare beneficiar pentru care se menţine măsura de protecţie în cadrul serviciului un responsabil de caz care va asigura elaborarea şi implementarea programelor de intervenţie specifică;
- Asigură un mediu de viaţă corespunzător dezvoltării fizice şi psihice în cadrul apartamentelor de tip familial, pentru tinerii care au ca finalitate în PlanulIndividualizat de Protectie integrarea socio-profesională şi pentru care a fost prelungită măsura de protecţie specială;
- Monitorizează modul de implementare a programelor de intervenţie specifică, pentru tinerii din cadrul apartamentelor şi transmite trimestrial, sau de câte ori este cazul, rapoarte managerului de caz;
- Asigură autonomia fiecărei persoane, încurajează comunicarea interpersonală, educaţie privind sănătatea şi igiena personală;
- Asigură activităţile educativ-culturale şi sociale ale tinerilor beneficiari ai programului;
- Acordă următoarele tipuri de consiliere psihologică tinerilor din program: informaţională, educaţională, de dezvoltare personală, suportivă, vocaţională;
- Sprijină tinerii din evidenţa serviciului în vederea asigurării continuităţii studiilor;
- Sprijină tinerii în sensul dezvoltării aptitudinilor pentru prestarea activităţilor utile unei societăţi în schimbare prin calificarea în diverse meserii;
- Asigură continuarea etapelor formării deprinderilor de viaţa independentă, etape care au fost iniţiate în cadrul serviciilor de tip rezidenţial;
- Participă, prin specialiştii serviciului sau prin intermediul responsabilului de caz, la întâlnirile periodice organizate de managerul de caz;
- Informează tinerii a căror măsură de protecţie specială urmează să înceteze, că pot beneficia de ajutor de urgenţă pentru plata chiriei, în conformitate cu Hotărârea Consiliului Local sector 3, ca alternativă la locuinţa socială sau ca sprijin pentru prevenirea marginalizării sociale, după încheierea perioadei de rezidenţă în locuinţa temporară;
- Elaborează împreună cu managerul de caz şi beneficiarul proiectul planului personalizat de integrare socio-profesională pentru tinerii cărora li s-a prelungit măsura de protecție pentru o perioadă de până la 2 ani;
- Raportează periodic managerului de caz situaţia locurilor disponibile din apartamente şi participă la şedinţele de caz care stabilesc apartamentul în care fiecare tânăr va locui temporar;
- Se asigură căfiecare beneficiar care urmează să locuiască temporar în apartament, a fost informat şi a fost pregătit pentru această etapă.
- Atribuţii în vederea integrării socio-profesionale a tinerilor care au dobândit capacitate deplină de exerciţiu şi au beneficiat de o măsură de protecţie specială, dar care nu îşi continuă studiile, confruntându-se cu riscul excluderii sociale:
- Pentru fiecare tânăr se va desemna o persoană de referinţă;
- Întocmeşte contractul de servicii, în baza proiectului planului personalizat de integrare socio-profesională;
- Elaborează împreună cu tânărul planul personalizat de integrare socio-profesională;
- Consiliază profesional tinerii în vederea calificării în meserii actuale şi pentru recalificarea celor care au o meserie, dar care nu este adecvată cererii de pe piaţa muncii;
- Oferă suport în găsirea şi păstrarea locului de muncă;
- Susţine activităţile dezvoltate în locuinţa temporară (apartamentele sociale) în care au posibilitatea exercitării autonomiei în toate aspectele vieţii private (autogospodărire, folosirea timpului liber şi a banilor personali, etc.);
- Asigură accesul la informaţii privind oportunităţile referitoare la tineri, prin crearea şi actualizarea bazelor de date;
- Prezintă modele pozitive de referinţă din comunitate în ceea ce priveşte reuşita în profesie, familie, etc;
- Susţine tinerii în scopul clarificării situaţiei lor juridico-sociale;
- Elaborează instrumente şi materiale pentru identificarea şi lucrul cu problemele tinerilor;
- Organizează activităţi cultural-educative şi de recreere cu tinerii beneficiari ai programului;
- Desfăşoară activităţi de socializare;
- Monitorizează implementarea planului personalizat de integrare socio-profesională şi înaintează rapoarte de monitorizare Serviciului Management de Caz;
- Propune Serviciului Management de Caz închiderea cazului.
Alte atributii ale Complexului de Servicii „Noi Orizonturi”:
- Colaborează cu celelalte compartimente din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţiei Copilului Sector 3, în vederea îndeplinirii atribuţiilor ce îi revin;
- Colaborează cu celelalte servicii comunitare pentru asistenţa copiilor, tinerilor şi familiilor lor, inclusiv cu profesioniştii din domeniu;
- Beneficiază de îndrumare metodologică din partea Serviciului Managementul Calității Serviciilor Sociale;
- Îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite prin lege sau conferite de conducerea instituţiei, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
- Asigură confidenţialitatea lucrărilor şi informaţiilor şi răspunde pentru modul de îndeplinire a sarcinilor în faţa superiorilor;
- Asigură implementarea Ordinului nr. 600/2018 privind aprobarea Codului controlului intern managerial al entităţilor publice;
- Asigură implementarea și respectarea Regulamentului UE/679/2016 și a legislației interne în vigoare privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date.
Adresa: Str. Onisifor Ghibu, nr. 8, bl.O 29, sc. 4, ap. 42, sector 3, București
E-mail: office@dgaspc3.ro