Finalizarea implementării proiectului„Creșterea calității serviciilor publice și simplificare administrativă”, cod SIPOCA 780/ cod MySMIS 135779
Sectorul 3 al Municipiului București, în calitate de beneficiar, anunță finalizarea implementăii în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 București, a proiectului cu titlul „Creșterea calității serviciilor publice și simplificare administrativă”, cod SIPOCA 780/ cod MySMIS 135779.
Valoarea totală eligibilă a proiectului a fost de 2.949.799.28 lei, din care 2.359.839,43 lei a reprezentat finanțarea nerambursabilă din Fondul Social European, finanțarea din bugetul național de stat de 530.963,84 lei, iar contribuția beneficiarului fiind 58.996,1 lei, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014 – 2020, Axa prioritară 2: Administrație publică și sistem judiciar accesibile și transparente, Obiectivul Specific 2.1: Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, în cadrul Cererii de Proiecte POCA/662/2/1 (CP13/2019 pentru regiunea mai dezvoltată), „Fundamentarea deciziilor, planificare strategică și măsuri de simplificare pentru cetățeni la nivelul administrației publice locale din regiunea mai dezvoltată”.
Valoarea totală eligibilă a partenerului Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 a fost de 254.925,72 lei, din care 249.827,20 lei finanțare nerambursabilă din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014 – 2020 și 5.098,52 lei contribuție proprie a partenerului.
Durata de implementare a proiectului a fost de 44 luni, începând cu data de 11 martie 2020.
Obiectivul general al proiectului a vizat consolidarea capacității instituționale și eficientizarea activității la nivelul Sectorului 3 al Municipiului București în ceea ce privește componentele partajate pe care instituția le exercită alături de celelalte entități publice sau private în domeniul asistenței sociale, prin implementarea de măsuri menite să ajute la standartizarea activităților specifice acestui domeniu de activitate, la interoperabilizarea sistemelor și interconectarea cu ceilalți actori cu atribuții de asistență socială, atât din perspectiva back-office, cât și din perspectiva front office.
Obiectivele specifice ale proiectului au fost următoarele:
OS1: Implementarea de măsuri de eficientizare a proceselor de lucru specifice domeniului asistenței sociale, atât din perspectiva back-office, cât și front office. Pentru realizarea obiectivului specific 1 se are in vedere activitatea A3 – Simplificarea Procedurilor Administrative și Reducerea Birocrației pentru cetățeni. Rezultatul 1 contribuie la atingerea acestui obiectiv.
OS2: Cultivarea și dezvoltarea cunoștințelor, competențelor și abilităților personalului din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecție a Copilului Sector 3 prin participarea la programe de instruire, inclusiv prin abordarea temelor de dezvoltare durabilă, egalitate de șanse, nediscriminare și egalitate de gen, în vederea utilizării și administrării soluțiilor informatice implementate. Pentru realizarea obiectivului specific 2 se are în vedere activitatea A4 – Instruirea utilizatorilor și administratorilor soluțiilor informatice implementate. Rezultatul 2 contribuie la atingerea acestuia.
În acest sens, prin implementarea activităților proiectului, au fost atinse următoarele rezultate:
– Implementarea unui ecosistem digital interinstituțional interconectat și interoperabil pentru asigurarea accesului online la serviciile gestionate exclusiv de Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3.
– Digitalizarea și personalizarea principalelor proceduri cu care lucrează angajații direcției, cu module pentru utilizarea lor cu succes;
– 380 persoane instruite din cadrul Direcția Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 pentru utilizarea si administrarea sistemelor digitale implementate prin proiect.
Pentru detalii suplimentare legate de acest proiect, persoana de contact este: Diana Manole – Manager Proiect, e-mail: strategii@primarie3.ro .
https://www.youtube.com/watch?v=XechQ415NIc&ab_channel=PrimariaSectorului3