Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3 continuă sprijinul oferit proiectului inovator “Şcoala Socială Sportivă Bucureşti”, implementat în România de Asociaţia FDP – Protagonişti în educaţie în parteneriat cu Fundaţia Real Madrid aparţinând celebrului club de fotbal Real Madrid CF, printr-un parteneriat cu Primăria Sectorului 3 – Direcția Învățământ.
Programul se înscrie în conceptul mai larg al responsabilităţii sociale faţă de comunitate şi este parte integrantă din strategia Uniunii Europene – “Europa 2020”, înglobând condiţii favorabile incluziunii şi diminuării săraciei, iar ca prioritate educaţională, reducerea abandonului şcolar timpuriu şi creşterea ponderii populaţiei absolvente a învăţământului preuniversitar.
Obiectivul proiectului este de a sprijini integrarea socială prin sport a copiilor din Sectorul 3, ce provin din familii defavorizate, în care există risc ridicat de abandon şcolar, şi reprezintă programul debutat în 2012, continuat în 2016-2017, în baza Hotărârilor de Consiliu Local.
Beneficiarii activitaţilor programului sunt 46 de copii cu vârsta cuprinsă între 7-14 ani, cu părinţi al caror nivel de educaţie este scăzut şi care întâmpină dificultăţi în găsirea unui loc de muncă sau chiar a unei surse temporare de venit. Copiii participanţi din cadrul programului frecventează şcolile gimnaziale nr. 67, 55 şi Mexic din sectorul 3.
De asemenea, prin lărgirea ariei de abordare a unor activităţi complementare, copiii au fost implicați în ateliere de creație, unde au realizat decorațiuni pentru Craciun și marțișoare, comercializate în scopul obținerii de fonduri, pentru proiectul “Şcoala Socială Sportivă Bucureşti”. O altă inițiativă, “Laborator de Meditații”, a început în data de 14 februarie 2017 și se realizează cu ajutorul a 10 voluntari, elevi la licee de prestigiu din București (Colegiul Național Sf.Sava, Colegiul Național Gheorge Lazăr și Colegiul Național Spiru Haret). Programul de meditații are loc o dată pe saptămână în cadrul Școlii Gimnaziale nr.55, iar beneficiarii sunt copiii din cadrul proiectului, din ciclul primar, clasele I-IV.
Scopul acestor activități este dezvoltarea unor comportamente pozitive în interacţiunile sociale, copiii devenind mai motivaţi în realizarea cu pasiune a obiectivelor stabilite, progresând în autonomia de luare a deciziilor. Însuşirea acestor trăsături intrinseci contribuie la succesul integrării socio-educative şi la identificarea oportunităţilor ulterioare pentru dezvoltarea copiilor.
Modelul de formare al Şcolii Sociale Sportive Bucureşti” cuprinde suport pentru educaţia convenţională, consiliere specifică nevoilor individualizate ale copiilor, antrenamente sportive, evenimente pentru valorificarea potenţialului fiecărui copil.
Implicarea partenerilor din cadrul proiectului este conform resurselor aferente domeniului distinct de activitate, respectiv:
- Fundaţia Real Madrid asigură formarea antrenorilor şi supervizează implementarea activităţilor sportive oferind asistenţă metodologică pentru derularea antrenamentelor la un nivel ridicat de calitate.
- Asociatia FDP – Protagonişti în educaţie este responsabilă de managementul proiectului, de mobilizarea resurselor, vizibilitatea în mass-media, coordonarea activităţilor educative din cadrul şcolii, constând în consiliere pentru părinţi şi elevi şi activităţi extracurriculare educative precum evenimente de socializare. Împreună cu conducerea şcolilor implicate, a selectat grupul de elevi, beneficiari ai proiectului. De asemenea, asociația asigură o echipă formată din 2 antrenori care coordonează antrenamentele copiilor, conform metodologiei Fundaţiei Real Madrid.
- Primăria Sectorului 3, prin Direcția Învățământ pune la dispoziția proiectului cu titlu gratuit, terenurile de sport din cadrul unităților de invățământ ale sectorulului 3.
- Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Sector 3 asigură bugetul serviciilor furnizate precum: transportul copiilor de la şcolile de unde provin către sălile de antrenament şi retur, gustare în fiecare zi de antrenament și echipamentul sportiv adecvat.
DGASPC Sector 3 îşi propune, prin astfel de parteneriate, să ofere copiilor defavorizaţi noi oportunităţi, motivându-i să meargă la şcoală şi întărind angajamentul lor faţă de aceasta prin frecventarea ei cu regularitate, consolidând totodată aptitudinile generice în ceea ce privește asumarea responsabilităţilor, concentrarea asupra obiectivelor şi auto-motivarea.