Serile de 7, 8, 9 octombrie a.c. au fost deosebite pentru Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector (DGASPC S3), participanții la evenimentul de închidere a proiectului „Dansul deschide”delectându-se cu momente culturale de înaltă ținută. Pe durata a 45 de minute, Centrul de Teatru Educațional Replika a oferit publicului spectacolul de dans contemporan „În zodia peștelui” – după „Iona”, de Marin Sorescu, interpretat de 11 copii din sistemul de protecție specială, absolvenți ai unui program intensiv de dans. De asemenea, printre participanți s-au regăsit, dar în calitate de spectatori, și alți tineri aflați în situație de vulnerabilitate socială.
Reprezentația coregrafică a micilor artiști a însemnat etapa finală a proiectului de incluziune culturală și socială „Dansul deschide”, urmare a parteneriatului dintre DGASPC S3 și coregrafa Camelia Neagoe, transpus într-un proiect finanțat de către ARCUB în cadrul Programului cultural „București – Orașul in-vizibil” 2016. Demersul comun al partenerilor a oferit posibilitatea copiilor din sistemul de protecție specială de a urma un curs de dans și expresivitate corporală, organizat într-un cadru profesionist, pe o perioadă optimă, oferindu-le, totodată, ocazia etalarii abilităților dobândite pe parcurs, printr-un spectacol coregrafic pentru copii și adolescenți.
Proiectul a inclus în procesul cultural un public neconvențional, al cărui acces la domeniu este limitat și s-a adresat unui grup țintă format din copii instituționalizați, cu vârste cuprinse între 14-18 ani, propunându-și un set de obiective ce au fost îndeplinite. Dintre scopurile majore atinse reliefăm pe cele care au vizat creșterea capacității de exprimare creative, în general, și la nivel motric, în particular, dezvoltarea capacității de înțelegere a mediului cultural, și mai ales prezentarea dansului ca activitate recreativă cât și ca alternativă profesională.
Inițiativele educaționale ale DGASPC S3 își propun, în genere, să identifice și să promoveze copii instituționalizați talentați, oferindu-le oportunitatea valorificării potențialului artistic, iar in funcție de resurse și context să le faciliteze testarea aptitudinilor în reprezentațiile cu public.
Prin aceasta acțiune artistică s-a facilitat interacțiunea cu un nou tip de public, neconvențional, înlesnind accesul la cultură, copiilor dintr-un mediu socio-economic defavorizat.
Totodata, proiectul a pus în valoare identitatea culturală națională, prin abordarea operei scriitorilor români ca suport pentru scenariu coregrafic, spectacolul rezultat putând fi înscris în festivaluri de gen, promovând în acest fel cultura locală.