Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 facilitează procesul de acordare a tichetelor electronice pentru cuplurile mamă-nou-născut aflate în dificultate și contribuie la implementarea măsurilor de distribuire. Conform Ordonanței de Urgență numarul 34 din 11 aprilie 2024 se instituie măsuri esențiale pentru sprijinirea cuplurilor mamă-nou-născut defavorizate, care beneficiază de tichete sociale electronice oferite din fonduri externe nerambursabile destinate nou-născuților.
Cuplurile mamă-nou-născut defavorizate care primesc sprijin material prin tichete sociale pe suport electronic și care sunt incluse în grupul-țintă principal ca destinatari finali sunt:
- mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și cărora le este stabilit, prin dispoziție scrisă a primarului, dreptul la oricare din componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
- mamele cu dizabilități care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului;
- mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului, aflate temporar în situații critice de viață, respectiv victime ale calamităților, ale violenței domestice, care se află în situații deosebite de vulnerabilitate sau aflate în alte situații de risc, stabilite prin ancheta socială întocmită de autoritățile publice cu atribuții în domeniul asistenței sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terț;
- mame care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului și care nu dețin acte de identitate;
- mamele minore care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului;
- mamele care nasc începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la nașterea copilului, cetățeni străini sau apatrizi proveniți din zone de conflict armat.
Femeile care se încadrează în categoriile menționate anterior pot depune cererea pentru obținerea tichetului social pe suport electronic la unul dintre sediile Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3. De asemenea, cererea poate fi trimisă online la adresa de e-mail office@dgaspc3.ro sau prin intermediul ecosistemului digital Conectx.net. Este important ca cererea să fie însoțită de următoarele documente:
- certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul;
- actul de identitate al mamei sau declarație pe proprie răspundere privind identitatea sa;
- documente privind situația socio-familială a mamei, după caz: ordin de protecție, statut de refugiat;
- declarație de consimțământ privind prelucrarea datelor cu caracter personal.
Acest beneficiu se acordă o singură dată, mamelor care îndeplinesc criteriile de eligibilitate enumerate mai sus, are o valoare nominală de 2000 de lei și poate fi folosit doar pentru achiziționarea de produse de îngrijire pentru nou-născuți și pentru achiziționarea de articole sanitare și medicale pentru mamă și nou-născut (suma respectivă poate fi cheltuită în termen de 6 luni de la virarea pe suportul electronic).
Tichetele sociale pe suport electronic pentru nou-născuți emise nu permit efectuarea de operațiuni de retragere de numerar sau de preschimbare în numerar.
Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3 se angajează să colaboreze cu autoritățile locale pentru a asigura accesibilitatea și eficiența acestor măsuri, contribuind astfel la îmbunătățirea condițiilor de viață pentru cele mai vulnerabile familii.
Detalii suplimentare despre acordarea tichetelor electronice pentru cuplurile mamă-nou-născut se pot solicita la numărul de telefon 0372.126.100, interior 311.