Proiectul este implementat de către Primăria Sectorului 3, în parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Sector 3.
Obiective proiect
Obiectivul general al proiectului vizează consolidarea capacității instituționale şi eficientizarea activităţii la nivelul Sectorului 3 al Municipiului Bucureşti în ceea ce priveşte componentele partajate pe care instituția le exercită alături de celelalte entităţi publice sau private în domeniul asistenței sociale, prin implementarea de măsuri menite să ajute la standartizarea activităţilor specifice acestui domeniu de activitate, la interoperabilizarea sistemelor şi interconectarea cu ceilalți actori cu atribuții de asistență socială, atât din perspectiva back-office, cât şi din perspectiva front office.
Obiectivele specifice ale proiectului
OS1: Implementarea de măsuri de eficientizare a proceselor de lucru specifice domeniului asistenței sociale, atât din perspectiva back-office, cât şi front office. Pentru realizarea obiectivului specific 1 se are în vedere activitatea A3 – Simplificarea Procedurilor Administrative şi Reducerea Birocrației pentru cetăţeni. Rezultatul 1 contribuie la atingerea acestui obiectiv.
OS2: Cultivarea şi dezvoltarea cunoştinţelor, competențelor şi abilităților personalului din cadrul Direcției Generale de Asistență Socială şi Protecție a Copilului Sector 3 prin participarea la programe de instruire, inclusiv prin abordarea temelor de dezvoltare durabilă, egalitate de şanse, nediscriminare şi egalitate de gen, în vederea utilizării şi administrării soluțiilor informatice implementate.
Rezultate atinse prin implementarea proiectului
La nivelul programului se urmărește atingerea a două rezultate:
Rezultat program R3 – Proceduri simplificate pentru reducerea birocrației pentru cetăţeni la nivel local corelate cu Planul integrat de simplificare a procedurilor administrative pentru cetăţeni implementate:
Rezultat proiect 1 – Implementare Ecosistem digital interinstituțional interconectat şi interoperabil (platforma de comunicare interinstituţională, platforma de lucru colaborativ pentru exercitarea competențelor partajate, platforma de management al identităţilor, platforma de semnare electronică, baze de date partajate) destinat gestionarii problematicii de asistență socială.
Rezultat program R5 – Cunoştinţe şi abilități ale personalului din autorităţile şi instituțiile publice locale îmbunătăţite, în vederea sprijinirii măsurilor/acțiunilor vizate de acest obiectiv specific:
Rezultat proiect 2 – 380 persoane cu atribuții în activitatea de asistență socială pregătite profesional în cadrul unor programe de instruire în utilizarea şi administrarea ecosistemului digital implementat.
Data de începere a proiectului este 11 martie 2020 se va derula pe o perioadă de 24 de luni.
Valoarea totală a proiectului este de 2.949.799,28 lei din care 2.359.839,43 lei valoare eligibilă nerambursabilă din FSE și 530.963,84 lei valoare eligibilă nerambursabilă din bugetul național.
Proiect cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020